Rynek olejów silnikowych to dżungla, w której bardzo ciężko się orientować i poruszać.
W gąszczu ofert różnych producentów oraz wśród mnogości specyfików służących do smarowania mechanizmów motocykla trudno wybrać ten najlepiej dostosowany do naszych potrzeb. Właściwemu rozeznaniu materii nie sprzyjają też nagromadzone przez lata mity, zabobony i gusła. Brak rzetelnej, fachowej informacji to najczęstsza przyczyna nieświadomości i błędów popełnianych w doborze właściwych środków. "Czy olej 10W-40 to syntetyk czy półsyntetyk?" - zdarza się słyszeć sprzedawcom. A ci czasem sami nie wiedzą. Współczesne oleje motocyklowe to mieszanina zaawansowanych technologicznie substancji, którym wyznacza się konkretne zadania. W sumie dla motocyklisty to bez znaczenia, czy odróżnia bazę polialfaolefinową od estrowej. Ale silnik motocykla odczuje różnicę pomiędzy jedną a drugą, więc ważne jest, aby olej został dobrany zgodnie z założeniami konstrukcyjnymi przyjętymi przez producenta pojazdu. Bo chodzi tutaj nie o to, żeby jeździć na najlepszym oleju ale na oleju najlepiej dopasowanym do konstrukcji silnika i warunków jego pracy. Może trudno w to uwierzyć, ale zalanie wysłużonego silnika zbyt zawansowanym technicznie olejem może przynieść więcej szkody niż pożytku.
Bel-Ray dostrzega tę palącą potrzebę wiedzy i na swojej stronie udostępnia moduł doboru środków smarnych do motocykli. Pod adresem http://www.belray.com/lubricant_advisor dostępna jest baza danych marek i modeli motocykli wraz z przypisanymi doń środkami smarnymi. Bo przecież nie samym olejem motocykl żyje. Smar do łańcucha, olej przekładniowy, płyn hamulcowy czy płyn chłodniczy to życiodajne soki, bez których nasz sprzęt długo nie pojeździ. W ofercie Bel-Ray obok najczęściej używanych olejów i smarów znajdziemy też środki przeznaczone do modeli wymagających specjalnego traktowania. Są tam między innymi oleje z serii Thumper przeznaczone do wysilonych, jednocylindrowych jednostek motocykli enduro/motocross. Amerykański producent olejów nie mógł też zapomnieć o amerykańskich motocyklach. Seria V-Twin przeznaczona jest właśnie do Harleyów i zawiera zarówno oleje silnikowe jak i przekładniowe, w tym specjalny olej do łańcuchowych przekładni Sportsterów. Oprócz tego dostępna jest oczywiście cała gama mineralnych, półsyntetycznych i syntetycznych olejów do wszelkiej maści jednośladów napędzanych silnikami czterosuwowymi i dwusuwowymi.